Pages

Saturday 21 April 2012

Last entry for Top Contest

So here is my last entry for Made By Rae Spring Top Sewalong (phew, what a name !).  I made it from two frumpy and stained men's shirts and a bit of bias tape.  I like fitted and mismatched things with a feminine touch (the bow).  I really like it and feel very cute in it !
Voici mon dernier haut pour le concours de Made By Rae.  Je l'ai fabriqué avec deux vieilles chemises d'homme qui étaient tachées et un peu de biais.  J'aime beaucoup les haut ceintrés et méli-mélo avec une touche féminine (la boucle).  Je me sens très jolie dans ce haut !

What do you think ? Qu'en pensez-vous ?


Sorry I cut my head from the pic but I have tried Natacha's pin curls method and my hair is not dried yet...  Plus, the contest requires square pics.  Here is a more side view:
Désolée, j'ai coupé ma tête de cette photo car je suis en train d'essayer la méthode de Natacha pour faire des frisettes et mes cheveux ne sont pas encore secs.  De plus, le concours requiert des photos carrées.  Voici une photo un peu de profil:


I love the flouncy-ish sleeves and the contrast detail of the bias tape and the little bow.  Even if I don't win the contest, I think I am a winner with this one !
J'adore les manches un peu fluides et le détail contraste du biais et la petite boucle.  Même si je ne gagne pas le concours, je suis gagnante avec ce haut !

OK, now I am going to go into SERIOUS sewing withdrawal becaue I HAVE TO grade exams and projetcs for my students...   And I am off to Toronto for the Creativ Festival this Friday and Saturday to meet my idol: Linda McPhee !  I will wear my patchy dress and plastic bag raincoat, made using her patterns !!!  Let's see what she says...
OK, alors maintenant, je vais être en sérieux sevrage de couture parce que JE DOIS corriger des examens et des projets d'élèves...  Et je vais au congrès Creativ Festival à Toronto vendredi et samedi prochains pour rencontrer mon idole: Linda McPhee.  Je vais porter ma robe patchée et mon manteau de sacs de plastique, faits avec ses patrons.  On va voir ce qu'elle va dire...

Peace 

Claudia


No comments:

Post a Comment