Pages

Sunday 30 December 2012

Late Christmas Prezzies !

Here are some presents for my father and his girlfriend.  My dad has EVERYTHNIG but I learned lately that he really likes wolves (I had no idea).  So out comes my faithful embroidery machine to personalize a notebook cover.  I used this tutorial.
Voici les cadeaux pour mon père et sa copine.  Mon père a TOUT mais j'ai appris dernièrement qu'il aime vraiment les loups (je n'en avais aucune idée).  Alors j'ai sorti ma brodeuse pour lui personnaliser un calepin.  J'ai utilisé ce tuto.


I added a small pocket for a pen
J'ai ajouté une petite pochette pour un stylo

I like the fact that it has tabs and I added a ribbon to keep the pages
J'aime bien les séparations et j'ai ajouté un ruban comme marqueur de page



Presents for women are SO much easier.  I decided to make her a purse emergency kit.  I used this tutorial.
Faire des cadeaux pour des femmes est TELLEMENT plus facile.  J'ai décidé de lui faire un kit d'urgence pour le sac à main.  J'ai utilisé ce tuto.



I used a small yoyo to cover up the edges of the elastic
J'ai utilisé un petit yoyo pour recouvrir les bouts de l'élastique

I used sturdy ziploc freezer bags
J'ai utilisé des sacs à congélation ziploc car ils sont plus épais


I used only 6 bags but they are quite roomy so she can put quite a lot of things in them,  I put some things in it already.
J'ai utilisé seulement 6 sacs mais ils sont assez grands alors elle peut y placer beaucoup de choses.  J'y ai déjà placé des items.

Band-aids, moist wipes, gum, hand lotion, nail files,
dental floss, chapstick, nail clipper and tweezer
Pansements, serviettes humides, gomme, lotion à mains, lime à ongles, soie dentaire, baume à lèvres, coupe-ongles, pinces





I'm quite happy with my presents.  Do you think they'll like them ?
Je suis très heureuse du résultat.  Vous pensez qu'ils aimeront ?

Peace !

Claudia

2 comments:

  1. what cute ideas! I wish I had an embroidery machine! Whenever you have a chance feel free to come link up to Handmade Tuesdays @ Ladybug Blessings www.ladybug-blessings.com

    ReplyDelete
  2. Hi Kristen ! Thanks for stopping by and for the invitation. Happy New Year 2013 !

    ReplyDelete